درباره وبلاگ


سلام دوستان؛این وبلاگ صرفا یک وبلاگ آموزشی است که بنده و جمعی از دوستان آن را به عنوان کار عملی برای درس پرورشی شروع کردیم.امیدوارم مطالب ان سودمند و کافی برای شما عزیزان باشد. با تشکر
آخرین مطالب
پيوندها
  • ضد ماسون
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایدز گناه نیست ؛ بیماریست و آدرس aids.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 74222
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



<
كد جاوا در قالبسرا
> <
كد جاوا در قالبسرا
>

Powered by : قالب و كدهاي جاوا: قالبسرا


کد شمارش معکوس سال نو

ایدز گناه نیست ؛ بیماریست
همه چیز در مورد ایدز




سلام دوستان.شاید بگید این پست چه ربطی به ایدز داره؟!درسته ربطی نداره ولی دلم نیومد خبرتون نکنم.این یک سایت تبلیغاتیه که تحت شرایط به شما جایزه ی مورد نظرتون رو میده .باورتون نمیشه نه؟منم تا امروز بتورم نمی شد.به لینک زیر برید و در سایت ثبت نام کنید بدون حتی پرداخت 1 ریال.

                                            لینک مذکور

در ضمن اگر در ثبت نام به مشکل بر خوردید به سایت زیر رفته و کاملا آگاه شوید!

                                      www.arezoo2021.lxb.ir/



پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:28 ::  نويسنده : amin

سیستم دفاعی بدن که از حمله ویروس صدمه دیده‌است، قوای خود را برای مبارزه با بیماری‌ها از دست می‌دهد و هر نوع عفونتی می‌تواند جان بیمار را تهدید کند. کسانی که به اچ‌آی‌وی دچار هستند در مقابل بیماری‌هایی مانند سل، مالاریا، ذات الریه، برفک، زونا، زخم‌های بدخیم، سرطان، عفونت‌های مغزی، عفونت شکم و خطر نابینایی آسیب پذیرتر می‌شوند. بیماران مبتلا به ایدز همچنین در مقابل آنچه به نام عفونت‌های فرصت طلب معروف است آسیب پذیر هستند. این نوع از عفونت‌ها از باکتری‌های شایع، قارچ‌ها و انگل‌هایی نشات می‌گیرد که یک بدن سالم قادر به مبارزه با آنهاست، اما می‌توانند در افرادی که سیستم دفاعی بدن آنها آسیب دیده ایجاد بیماری کند و گاه آنها را از پا در آورند.همچنین در این گونه بیماران، درگیرشدن با پارواویروس B19 معمولا تشخیص داده نمی‌شود و منجر به کم خونی می‌شود. 

ضایعات پوستی یک مبتلا به ایدز، این ضایعات پوستی نشان دهنده کاپوسی سارکوما هستند



پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:33 ::  نويسنده : amin

حاملگی نباید مانع دریافت درمان‌های مناسب ضد رتروویروس شود۰ باید به مسائلی نظیر تغییرات فارماکوکینتیکی ناشی از حاملگی، عوارض جانبی احتمالی داروها روی جنین و اثربخشی یک رژیم داروئی در کاهش میزان انتقال پری ناتال ویروس، توجه داشته باشیم.

تصمیم گیری در مورد درمان بایستی با مشاوره، انجام شود۰ زیدوودین و لامیوودین، فارماکوکینتیک مشابه دارند و زیدوودین عوارض خاصی در جنین ایجاد نمی‌کند ولی در مورد سایر داروها مطالعات کافی انجام نشده است۰ افاویرنز نبایستی مورد استفاده قرار گیرد چون در حیوانات تراتوژن واقع شده‌است ۰ زیدوودین میزان انتقال را تا ۷۰٪ کاهش می‌دهد۰ این دارو از هفته ۱۴ تا ۳۴ حاملگی به میزان ۲۰۰ میلی گرم سه بار در روز یا ۳۰۰ میلی گرم دو بار در روز داده می‌شودو پس از زایمان به مقدار ۲ mg/kg در طی یکساعت و سپس انفوزیون مداوم ۱ mg/kg در ساعت تا زمان وضع حمل ۰ دوز این دارو برای نوزاد ۲ mg/kg خوراکی هر ۶ ساعت تا ۶ هفتگی تجویز می‌شود، در این صورت میزان انتقال از ۶/۲۲٪ به ۶/۷٪ کاهش داده می‌شود.

نوزادان را بایستی پس از ۴۸ ساعت، ۱۴ روز و ۲-۱ ماه و ۶-۳ ماه آزمایش نمود و درصورت مثبت بودن رژیم آنتی رتروویرال به صورت ترکیبی داده شود. 



پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:20 ::  نويسنده : amin

دانلود نکنید نصفه عمرتون بر فناست.یه مقاله ی توپ در قالب پاور پوینت واسه دانلود.

                                                                  دانلود 



چهار شنبه 2 فروردين 1391برچسب:, :: 19:15 ::  نويسنده : amin

 

 

 

 

سال نو مي شود.زمين نفسي دوباره مي كشد.برگ ها به رنگ در مي آيند و گل ها لبخند مي زند و پرنده هاي خسته بر مي گردند و دراين رويش سبز دوباره...من...تو...ما...كجا ايستاده ايم؟سهم ما چيست؟..نقش ما چيست؟...پيوند ما در دوباره شدن با كيست؟...زمين، سلامت مي كنيم و ابرها درودتان باد و ...سال نو مبارك ...چون هميشه اميدوار  

 

 

        سال نهنگیتون مبارک



دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده : amin

یه مقاله با نام مدرسه مروج سلامت قرار دادم تا دانلود کنید.مربوط به طرح دوره ی دبیرستان است.

                                                      دانلود 



پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : amin

دانلود کنید.فیلمی با محوریت فحشا و ایدز.نظر یادتون نره.ممنون! 

                                                                       دانلود



چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, :: 12:17 ::  نويسنده : amin

دوباره سلام؛

 دوستان یه فیلمه دیگه واستون گذاشتم تا دانلود کنید.موضوعش هم ایدز و نا آگاهی است.لطفا از نظر فراموش نکنید.  دانلود



سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:فیلم درباره ی ایدز و نا آگاهی, :: 14:27 ::  نويسنده : amin


سلام دوستان؛به لینک  پایین رفته و فیلمی رو با موضوع ایدز و اینترنت دانلود کنید.پشیمون نمیشید.فعلا خداحافظ. دانلود  



سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:فیلم درباره ی بیماری ایدز, :: 12:41 ::  نويسنده : amin

 



یک شنبه 21 اسفند 1398برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : amin

 



شنبه 20 اسفند 1398برچسب:, :: 19:0 ::  نويسنده : amin

 



شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : amin

 



شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : amin

 



شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 18:21 ::  نويسنده : amin

 



شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 18:17 ::  نويسنده : amin

طنز / مواظب باشید، ایدز می‌گیرید!!!!

دوستان برای اینکه کمی تحول ایجاد بشه ، این بار یه پسته طنز براتون گذاشتم! 


خبرگزاری فارس یک گفت‌وگوی جذاب، آموزنده و هیجان‌انگیز با شهرام خرازی‌ها، مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده که انصافاً برای سلامت روانی بسیار مفید فایده است. ایشان در بخشی از گفت‌وگویشان توصیه کرده‌اند که: «در فیلم‌های غیراخلاقی اعمال و رفتاری به نمایش درآمده و به تصویر کشیده می‌شوند که جزو روش‌های انتقال اچ. آی. وی محسوب می‌شوند و مردم به ویژه پسران و دختران نوجوان و جوان باید به هوش باشند که اگر بخواهند عیناً آنچه را در این فیلم‌ها می‌بینند به اجرا درآورند، احتمال ورود ویروس ایدز به بدن را افزایش خواهند داد. ایدز نه واکسن دارد، نه درمان قطعی.»

۱- ببخشید اگر «عیناً» اجرا نشود چه حکمی دارد؟

۲- یعنی اگر «عیناً» اجرا نکنند، ویروس به بدنشان وارد نمی‌شود؟

۳- خب اگر واکسن یا درمان قطعی داشت، مشکلی برای تقلید «عیناً» و اجرای طابق النعل بالنعل مسئله خاصی ایجاد نمی‌کند؟

۴- اگر ممکن است یک‌بار دقیق و به طور کلی روش‌های انتقال اچ. آی. وی را توضیح بدهید که مقلدان بدانند کجا‌ها را نباید عیناً اجرا کنند.

۵- واقعاً که حق با مولاناست:
خلق را تقلیدشان برباد داد
ای دو صد نفرین بر این تقلید باد
فقط اگر در روزگار ما بود، حتماً یک‌طوری «عیناً» و «اچ. آی. وی» را هم به بیت مذکور می‌افزود. 



جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : amin

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) هر سال اطلاق می‌گردد و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

در روز جهانی ایدز مردم لباس‌های شان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است. 



چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 16:9 ::  نويسنده : amin

ایدز در ایران

 نخستین مورد گزارش و ثبت شده ابتلا به ایدز در ایران مربوط به سال ۱۳۶۶ و در مورد یک کودک شش ساله مبتلا به بیماری هموفیلی است که فرآورده‌های خونی آلوده دریافت کرده بود. براساس آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی تا تاریخ اول فروردین ۱۳۹۰ در مجموع ۲۲ هزار و ۷۲۷ نفر افراد مبتلا به ویروس ایدز‌ شناسایی شده‌اند.این در حالیست که سازمان‌های مستقل نظیر سازمان بهداشت جهانی برآوردی بیش از ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر را اعلام می‌کنند.

نقشه پراکندگی مبتلایان به ایدز در جهان



اگر چه میزان مبتلایان به ایدز در ایران کم است،ولی بگفته سازمان بهداشت جهانی بر اساس داده‌های گزارش شده، نرخ رشد اپیدمی ایدز در ایران بصورت هشدار دهنده‌ای در حال افزایش است. سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عوامل اصلی انتقال ایدز را استفاده معتادان تزریقی از سرنگ مشترک و پس از آن از راه آمیزش جنسی می‌دانند. اکثر مراکز پزشکی معتقدند که ۶۰ درصد انتقال از طریق استفاده از سرنگ مشترک می‌باشد (در ایران بیش از دو میلیون نفر خود را به عنوان معتاد ثبت نام کرده‌اند، که از میان آنها سیصد هزار نفر معتادان تزریقی هستند) و ۳۵ درصد از طریق آمیزش جنسی می‌باشد.

اولین برنامه جامع پیشگیری از اچ‌آی‌وی در ایران با همکاری دانشکده پزشکی کرمانشاه پیاده سازی شد.


پراکندگی 

نقشه پراکندگی مبتلایان به اچ‌آی‌وی و ایدز در جهان مطابق آمار آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا

از میان شیوه‌های شناخته شده سرایت ویروس اچ‌آی‌وی، اعتیاد تزریقی عامل ابتلای بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد اعم از مرد و زن در ایران است و پس از آن روابط جنسی ناامن، خون و فرآورده‌های خونی، انتقال از مادر به فرزند دیگر عوامل اصلی گسترش این بیماری‌اند و عامل ابتلای عده‌ای نیز نامشخص گزارش شده‌است.

حدود ۴۰ درصد مبتلایان در گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار دارند و کمترین گستردگی در میان گروه‌های سنی ۰ تا ۴ سال ،۵ تا ۱۴ سال و بالای ۶۵ سال (مجموعا ۱٫۸ درصد) گزارش شده‌است. مطابق آمار قریب به ۹۵ درصد مبتلایان به ایدز در ایران را مردان تشکیل می‌دهند. میزان ابتلا به اچ‌آی‌وی از استان به استان فرق می‌کند. در غرب ایران ۸۵ درصد مبتلایان از میان معتادان تزریقی هستند، در حالی که در جنوب ایران ۵۰ درصد مبتلایان از ارتباطات جنسی بین همجنسان ناشی می‌شود.

بیش از ۹۰ درصد زنان مبتلا بدون اینکه آگاه باشند، از طریق شوهرانشان مبتلا به اچ‌آی‌وی شده‌اند.مطابق آمار قریب به ۹۵ درصد مبتلایان به ایدز در ایران را مردان تشکیل می‌دهند.البته به دلیل اینکه از نظر اجتماعی بیماران زن بیش از مردان داغ ننگ خورده، تمایل کمتری از خود برای آزمایش اچ‌آی‌وی نشان می‌دهند، و اگر آزمایش بدهند، نتیجه آنها را افشا نمی‌کنند. تعداد فزاینده‌ای از مبتلایان جدید زن کسانی هستند که اقداماتی جهت جلوگیری از انتقال انجام داده‌اند ولی این کار را بشکل ناقصی انجام داده بودند. مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مبتلایان به اچ‌آی‌وی زنان بیسواد، یا دارای تحصیلات ابتدایی هستند؛ از آنجایی که اطلاعات درباره اچ‌آی‌وی عموماً از طریق روزنامه‌ها منتشر می‌شود، این زنان اطلاعات کافی در مورد نحوه مقابله به آن دریافت نمی‌کنند. همچنین دلیل دیگر افزایش اچ‌آی‌وی در زنان افزایش متوسط سن ازدواج آنها به ۲۷ سال است که آنها را در خطر تجاوز قرار می‌دهد. علاوه بر این فقر نیز برخی زنان را به روسپی گری هدایت کرده که این نیز آنها را بصورت پیوسته‌ای در خطر ابتلا به اچ‌آی‌وی قرار می‌دهد. بعلاوه در بین افرادی که شغلشان روسپیگری است، استفاده از مواد مرسوم است و این خطر ابتلا به اچ‌آی‌وی را مضاعف می‌کند.دختران والدینی که به اچ‌آی‌وی مبتلا بوده‌اند جزو آسیب پذیرترین اقشار محسوب می‌شوند، زیرا مردان کمی حاضر هستند با آنها ازدواج کنند. همچنین عموماً بدلیل بیماری والدینشان و از دست دادن شلغلشان، خانواده اغلب این دختران بسیار فقیر است.
پرونده بیماران هموفیلی

در سال ۱۳۶۶ اولین مورد از بیماران هموفیلی که از طریق فرآورده‌های خونی آلوده به بیماری ایدز مبتلا شدند شناسایی شد.پس از افشای این موضوع در دهه هفتاد پرونده‌ای دراین مورد تشکیل شد ودر خرداد ۱۳۸۳، دادگاه حکم به پرداخت خسارت از طرف سازمان انتقال خون ایران به ۹۷۴ شاکی پرونده، درمان بیماران مبتلا و عذرخواهی وزارت بهداشت داد. ولی تنها خسارت پرداخت شد و درمان بیماران وعذر خواهی وزارت بهداشت مسکوت ماند. همچنین آمار واقعی بیماران هموفیلی و نزدیکان آنان اعلام نشد.
فرهنگ عمومی، اقدامات دولتی 

بحث و گفتگو درباره بلوغ، بهداشت جنسی و بیماری‌های آمیزشی در خانواده‌ها هم چنان محدود است  و در منظر بسیاری از مردم بیمار اچ‌آی‌وی مثبت لزوما دست به عملی غیراخلاقی زده است. مبتلایان در صورت اعلام بیماری خود ممکن است با طرد از خانواده، اخراج از محل کار و تبعیض در مورد دریافت خدمات بهداشتی و اجتماعی روبرو شوند.بسیاری از معتادان تزریقی بدلیل ترس از تحقیر و تبعیض در اولین سالی که اچ‌آی‌وی در آنها تشخیص داده می‌شود دست به خود کشی می‌زنند.

سازمان‌های غیردولتی (سمن‌های) فعال در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری از سوی نهاد و سازمان‌های دولتی به شکل رقیب نگریسته شده با مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های خود مواجهند. این در حالی است که طرح‌های دولتی نیز مدت‌های طولانی در بایگانی‌ها نادیده انگاشته می‌شوند.سطح پایین مطالعه در ایران و رجوع بیشتر مردم برای دریافت اطلاعات به رسانه‌های دیداری شنیداری و همچنین انحصار دولتی این دست رسانه‌ها نقش دولت را در آموزش، پیشگیری و ایجاد مقدمات پذیرش افراد اچ‌آی‌وی مثبت در جامعه پررنگ‌تر می‌کند.
مهار ایدز

در ایران و طی سال‌های اولیه شیوع بیماری، وجود ایدز اساسا انکار می‌شد و شمار مبتلایان به آن، بنا به داده‌های رسمی بین ۲۰۰ تا حداکثر ۵۰۰ نفر در نوسان بود ، ولی در سال‌های بعد و از دهه ۸۰ میلادی، دولت ایران در راستای ارتقای بهداشت خانواده و سلامت جامعه فعالیت‌های آگاهی بخشی نسبت به این بیماری و ارایه آموزش‌های جنسی را در سطح کشور شروع کرد و در حال حاضر بنابر گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد این کشور در بالاترین جایگاه درمیان کشورهای منطقه از نظر بهداشت و ارایه آموزش‌های جنسی در زمینه پیشگیری از ایدز قرار دارد.همچنین یونیسف ایران در قالب برنامه اچ‌آی‌وی/ایدز با شرکای دولتی و غیردولتی و رسانه‌های جمعی ایران در راستای ارائه خدمات مطلوب و اطلاع‌رسانی به جوانان همکاری می‌کند.

اولین برنامه پیشگیری از اچ‌آی‌وی در ایران توسط کامیار علایی و آرش علایی و با همکاری دانشکده پزشکی کرمانشاه پیاده سازی شد. آنها کلینیک مثلثی را در کرمانشاه پایه‌گذاری کرده که مدلی برای معالجه و مراقبت از مبتلایان شد.

از اقدامات عملی دولت ایران برای پیشگیری از شیوع ایدز در این کشور می‌توان به برنامه‌ریزی برای ارایه سوزن و سرنگ استریل به معتادان، لغو ممنوعیت توزیع تیغ یک بار مصرف در زندان‌ها، آموزش‌های جنسی در مدارس و جامعه و نصب دستگاه‌های خودپرداز کاندوم و سرنگ ارزان در سطح شهرها اشاره کرد. با این حال هنوز بسیاری از مردم و به ویژه جوانان از دسترسی به اطلاعات مربوط به شیوع ایدز و از اطلاعات مربوط به ضرورت به کار بردن کاندوم هنگام آمیزش جنسی بی‌بهره‌اند و موانع متعددی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گسترده در رسانه‌ها در این زمینه وجود دارد.

اندیس=== داروی ایرانی ===



کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت نهم اندکی پس از آغاز بکار مدعی کشف داروی ایدز توسط ایران شده و آنرا بعنوان یکی از دستاوردهای دولت نهم اعلام کرد.به گفته وی داروی مذکور"Imod" نام دارد:«داروی گیاهی کنترل ویروس ایدز برروی سیستم حیاتی خون و سیستم ایمنی بدن بسیار موثر عمل می‌کند.» وی اعلام جزئیات بیشتر این خبر خوش پزشکی را به شهریور ماه موکول کرد، اما پیش از آن محمد فرهادی وزیر بهداشت دولت محمد خاتمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کار ساخت داروی فوق از ۵ سال قبل آغاز شده و از آخرین روزهای فعالیت دولت گذشته این دارو مراحل ثبت جهانی خود را می‌گذراند.

آمار و ارقام ایدز در ایران

جمعیت مبتلایان 22727 نفر تا فروردین 1390
درصد مبتلایان 0/02%
جمعیت مبتلایان زن 7%
جمعیت مبتلایان مرد 93%
جمعیت درگذشتگان 3409 نفر

 



سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : amin


ایدز چیست ؟

در لاتین این کلمه متشکل از حرف اول کلماتی است که به معنای سندرم نقص ایمنی اکتسابی می باشند

میزبان اصلی عامل عفونت گلبولهای سفید خون از نوع لنفوسیت های کمکی (CD4) می باشند . حمله ویروس ایدز به این سلولها باعث اختلال در عمل کرد سلولهای دفاعی می شود و تکثیر آن در داخل سلولهای دفاعی منجر به کاهش قابل ملاحظه آنها می شود .این صدمات به سیستم ایمنی ، بدن را در مقابل عفونت های فرصت طلب و سرطانهای فرصت طلب که اکثرا شدید و کشنده هستند بی دفاع می نماید.

عامل بیماری

عامل عفونت ایدز ، ویروس نقص ایمنی (HIV) است . ویروس ها ذرات میکروسکوپی هستند که برای تکثیر و رشد خود ننیاز به ورود به سلول موجودات زنده دارند و می توانند باعث آسیب رسانی به سلولهای میزبان و در نهایت خود میزبان شوند.

ویروس ایدز از خانواده رترو ویروس می باشد و خواص ژنتیک آن در زنجیر RNA وجود دارد . تاکنون دو نوع از این ویروس شناخته شده است .

HIV-1 که بیشتر در کشور های صنعتی دیده می شود

HIV-2 که عمدتا در آفریقا گسترده است و از لحاظ بیماری زایی ضعیف تر از نوع یک می باشد.مشابهت ژنتیک این دو گونه محدود بوده و HIV-2 مشابهت ژنتیکی بیشتری با ویروس SIV که در میمونها دیده میشود دارد

ساختمان ویروس

لایه خارجی که دارای گیرنده اختصاصی است و امکان اتصال به سلول های لنفوسیت کمک کننده (CD4) را فراهم می کند . لایه میانی شامل پروتئینهای داخل ویروس هستند که عمل حفاظت از ساختمانهای ژنتیکی رل به عهده دارند. در لایه داخلی ، ساختمان های ژنتیکی و آنزیمهای کنترل کننده فعالیت های ویروس قرار دارد .

اپیدمیولوژی

شدت بیماری و گسترش آن در جهان بعد از اولین گزارش که در سال ۱۹۸۱ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) بوده است ، بیماری ایدز را در شماریکی از مهمترین معضلات بهداشتی ، درمانی ، اجتماعی و اقتصادی قرار داده است .

با گزارش ۲۳ میلیون فوت بعلت ایدز از ابتدای اپیدمی تا پایان ۲۰۰۱ ایدز چهارمین عامل مرگ در جهان و اولین عامل آفریقای زیر صحرا شناخته شده است اکثر این قربانیان جوان بوده و ۵ میلیون نفر از آنان را کودکان زیر ۱۵ سال تشکیل می دهند. در حال حاضر وجود ۴۰ میلیون فرد آلوده و بیمار در جهان تخمین زده میشود.

۹۵% مبتلایان جهان در کشور های در حال توسعه زندگی می کنند .

از نظر سازمان جهانی بهدا شت دنیا به ده منطقه جغرافیایی تقسیم شده است و میزان آلودگی در هر منطقه متفاوت است .

در سال ۱۹۹۸ در هر ساعت ۲۲۰۰۰ نفر آلوده شده اند که یک سوم مبتلایان در گروه سنی زیر ۲۵ سال قرار داشته اند این عده در دهه بعد یعنی قبل از ۳۵ سالگی فوت خواهند کرد امید به زندگی که در قرن ۲۰ با افزایش بهداشت و بکارگیری واکسن های مختلف حتی در آفریقا افزایش پیدا کرده و به مرز ۵۹ سالگی در ابتدای ۱۹۹۰ در جنوب افریقا رسیده بود تا سال ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ به مرز ۴۵ سالگی سقوط خواهد نمود .

تا به امروز ۱۴ میلیون کودک به علت فوت والدین بخصوص مادران خود به علت بیماری ایدز یتیم شده اند .

بر اساس گزارشات بهداشت جهانی منطقه خاورمیانه و شمال افریقا که ۹۸ % مردم آن مسلمان هستند یکی از پاک ترین مناطق دهگانه محسوب می شوند که مهم ترین علت آن پایبندی مسلمانان به اصول اخلاقی است . متاسفانه گسترش بیماری در معتادان تزریقی که اشتراک سرنگ و سوزن داشته اند باعث شده است که کشورهایی مثل بحرین ، ایران ، تونس مصر و پاکستان نیز در معرض خطر جدی قرار گیرند .

در تاریخ ۱/۷/۱۳۸۱ تعداد گزارش شده آلودگان و بیماران ایدز در کشور ۴۲۳۷ نفر بوده که ۱۸۹ نفر آنا زن و ۶ در صد کل موارد از راه اعتیاد مبتلا شده اند .



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 17:28 ::  نويسنده : amin
یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, :: 15:0 ::  نويسنده : amin

سلام به همه(جواب سلام واجبه،یادتون نره)؛

بنده و نویسندگان دیگر در تلاش هستیم که با ارسال مقالات و پست های گوناگون و البته به روز،رضایت شما را در مورد وبلاگ جذب کنیم.از این رو از شما خواهش میکنم که در مورد وبلاگ و مطالب نظر بدهید تا ما آن را بنا به خواست شما به روز کنیم.در ضمن از نظر سنجی فراموش نکنید ! با تشکر!!!!!!!!!!!!!!!!



شنبه 13 اسفند 1398برچسب:, :: 18:49 ::  نويسنده : amin

هر زمان بشر احساس مي کند به آرامشي و دستاوردي مهم دست يافته است . ناگهان با مشکلي بزرگتر و وحشت ناک تر مواجه مي شود . متاسفانه ايدز ، مولود تجدد و تمدن گريبان همه را گرفته است وگناهکار بي گناه از اين مشکل در رنج و عذاب اند.

    خوشبختانه قلعه مستحکم دين بعنوان بهترين بازدارنده در اين مورد مي باشد . با عنايت به جنبه هاي غير اخلاقي دخيل در انتقال ايدز روشن مي شود که دينداري و رعايت مسائل اخلاقي مي تواند حافظ مطمئني براي ما باشد.



   

طرح مسئله:

ويروس کوچکترين موجود زنده شناخته شده در عالم هستي مي باشد که مشکلات جديدي را براي بشر ايجاد کرده است. برخي ويروسهاي بيماريزاي عالمگير مي باشند وبرخي مربوط به مناطق خاص جغرافيايي مي باشند. براي مهار بيماري ها و عفونتهاي ويروس چند نکته را بايد مورد توجه قرار دهيم:

1- در مرحله اول بايد ساختمان و عملکرد و نحوه توليد مثل ويروس مطاله شود.

2- در مرحله بعدي راه هاي انتقال و مخازن ويروسي شناسايي شود.

3- مکايسم ايجاد بيماري و عفونت زايي به دقت شناسايي شود.

4- درمرحله آخر به راهکارهايي براي مبارزه با ويروس با توجه به برخي محدوديت ها آزمايش شود.

اکثر دانشمندان معتقدند که ويروسها در بيشتر موارد از موتاسيون سلولهاي يوکاريوتيک به وجود آمده اند. فاژهاي باکترياي در زمره کوچکترين ويروس ها قرار دارند و قرابت DNA نزديکي با ميزبانان باکترياي خود دارند.در ويروسهاي انساني نيز در بيشتر موارد اين امر صادق است.پس شناسايي و اجتناب از مواد يا اشعه هاي القا کننده موتاسيون يکي از راه هاي مهم و اساسي در مبارزه با توليد ويروسهاي جديد مي باشد.

ايدز مولود تمدن غربي امروزه به طور گسترده تمام جهان را در بر گرفته است. در کشور هاي آسيايي و آفريقايي شدت گسترش ايدز به علت فقر و کمبود مراقبت هاي بهداشتي از سرعت خيره کننده اي بر خوردار مي باشد.

در ايران به دليل پاره اي ملاحظات بي مورد افراد مبتلا به ايدز اطلاع دقيقي از آمار مبتلايان نيست . به همين ترتيب در رسانه هاي عمومي نيز به تفصيل در مورد ايدز بحث و بررسي نمي شود و مولود اين کم توجهي ها سبب نا آگاهي گسترده اي مي شود . پرداختن بي پرده و صريح به موضوع ايدز و با آموزش هاي اساسي از دوران خردسالي و نوجواني مي توان از گسترش ايدز و صرف هزينه هاي هنگفت درمان و کنترل افراد مبتلا به ايدز صرفه جويي کرد.

در عفونتها و بيماري هاي منتقله از راه هاي جنسي مانند ايدز بايد با فرهنگ سازي و ارائه آموزش هاي ويژه به مقابله با آنها پرداخت. براي حمايت از افراد مبتلا به ايدز يک سازمان جهاني با آرم روبان قرمز تشکيل شده است .تا حمايت هاي لازم را از اين افراد براي بهبودي و ساير مسائل مرتبط با ايدز انجام دهند.



ادامه مطلب ...


شنبه 13 اسفند 1390برچسب:همه چیز در مورد ایدز, :: 18:34 ::  نويسنده : amin

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد